torsdag 20 oktober 2011

Veckobrev v42

Hej
Den här veckan har Sara som är lärarkandidat och som gör sin VFU (verksamhetsförlagd utbildning) hos oss varit med i vår klass, jättekul och bra tycker både jag och barnen.
Vi har börjat med ett nytt kapitel i Språklära; Meningar - man ska lära sig att känna igen en mening; den ska ha stor bokstav i början och punkt i slutet och man ska kunna förstå något av den tex; "Jag åker till discot och dansar."



I matten har vi jobbat mer med ordningstal och börjat så smått med 3D geometriska figurer; kub, klot, kon och rätblock. Vi har också den här veckan varit i datasalen och jobbat med matteövningar på datorn.

På tema har vi bla. gjort ett stapeldiagram över vilka frukter och grönsaker som är de populäraste i klassen - jordgubben var oslagbar! :o)
Vi har pratat engelska och vi har även haft klassråd.


Vi har jobbat med våra sagor, här berättar Ida och Klara sin saga.
Vi har förstås varit på simskolan också och en dag blev några av barnen intervjuade av Evelina som gör praktik på Nerikes Allehanda, jag vet inte i skrivande stund om det har kommit i tryck än, men håll utkik :o)

Tyvärr kan jag meddela att vi inte kan börja med utvecklingssamtalen förrän efter höstlovet eftersom det finns lite tekniska problem som måste rättas till först.

Nästa vecka:
måndag: simskola
tisdag: idrott + läsläxa
onsdag: biblioteket - kom ihåg lånekort! Jag är iväg på utbildning med stora elevrådet, Gunilla Holländer vikarierar för mig.
torsdag: läxbrev + Teater OBS! vi kommer att gå på föreställning kl 12.30 vilket innebär att dagen blir förlängd med en timme, vi slutar denna dag kl 14.00, hör av er om det blir några problem så får vi lösa det på något vis.
fredag: simskola (sista) + slöjd

Trevlig helg!
Lindha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar