torsdag 19 maj 2011

Veckobrev v20

Hej!



Den här veckan har vi jobbat med grisen på lantgården, vi har börjat med de tre sista bokstäverna i alfabetet; Qq som i Quasimodo, Ww som i Wasa-skeppet och Zz som i zebra. I matten har vi jobbat på framåt i matteboken, inga direkta nyheter här.

Vi har också utvärderat Jag-temat eftersom alla nu har redovisat klart dessa. Barnen tyckte att de hade lärt sig fakta om sig själva, tex sina telefonnummer, att de hade lärt sig om hur det var när deras vänner föddes, att de har lärt sig om sin och varandras släkt och de har lärt sig att hitta på egenskaper om sig själva med samma bokstäver som finns i deras namn.

Vi har idag börjat att förbereda oss lite mer på allvar inför måndag kvällens program, men det får man se då! :o)

Till familjekvällen är det några av er som kommer att ta med fikabröd, nu önskar jag att det finns några som också kan ta med sig en termos kaffe, ring eller sms:a mig så jag vet vilka och hur många som kan ta med. Jag ordnar med thé och saft. Alla får köpa fika och pengarna går till klasskassan.
Programmet för kvällen:
Vi börjar inne i klassrummet - det kommer säkert att bli trångt men vi hoppas att det går bra. När alla barn har fått visa upp sina programpunkter har jag lite information om skolresan, sedan går vi ut i gröngräset och fikar - kom ihåg att ta med en filt el. likn. att sitta på. Jag har beställt vackert väder så det borde det bli.. :o)

Ha en skön helg!!
Lindha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar